Topsurfers Filipe Toledo en Nikki van Dijk nieuwe Jeep®-merkambassadeurs naast Jordy Smith en Malia Manuel

• Het contracteren van vier surfers uit de World Surf League (WSL) maakt deel uit van Jeeps wereldwijde marketingactiviteiten waarbij het merk zich in live-uitzendingen en in gedrukte, digitale en sociale media als sponsor van de WSL Championship Tour 2019 presenteert.
• Als onderdeel van het nieuwe initiatief 'Make a Wave' zetten de vier sporters zich met eigen tijd en middelen in voor een zelfgekozen goed doel dat ze onder de aandacht willen brengen bij hun volgers.
• Tijdens de wereldbekerwedstrijden delen de sporters ervaringen en achter-de-schermen-content via hun eigen Facebook- en Instagram-kanalen.
• Het WSL-seizoen is op 3 april van start gegaan met de Quiksilver Pro- en Boost Mobile Pro-wedstrijden in Gold Coast, Australië.
• Jeep® is de officiële en exclusieve wereldwijde auto-partner van zowel de Men’s als Women’s Championship Tour van de WSL en verbindt als sponsor zijn naam aan het Jeep® Leader-wereldbekerklassement.
• De samenwerking tussen Jeep® en de WSL loopt door tot in 2020, het jaar dat de surfsport in Tokio zijn debuut maakt op de Olympische Spelen.

Topsurfers Filipe Toledo en Nikki van Dijk voegen zich dit jaar als nieuwe Jeep®-merkambassadeurs bij Jordy Smith en Malia Manuel. Met hun ontembare wil de wereld te verkennen met intense energie en onverschrokken enthousiasme belichamen deze vier topsporters als geen ander de spirit van Jeep®. Daarnaast zet Jeep® ook dit seizoen zijn activiteiten als officiële en exclusieve wereldwijde auto-partner van de WSL Championship Tour voort en verbindt het zijn naam aan het Jeep® Leader-klassement voor zowel de heren- als damescompetitie.

Nieuw in de samenwerking tussen Jeep® en de WSL is het initiatief 'Make a Wave'. Hierbij zetten de vier merkambassadeurs zich met eigen tijd en middelen in voor een goed doel waarover ze enthousiast zijn en dat ze onder de aandacht willen brengen bij hun volgers.

“Ik ben erg trots dat ik Jeep® dit seizoen mag vertegenwoordigen”, vertelt Filipe Toledo. “Ik ben altijd een groot fan van Jeep® geweest en daarom vind ik het geweldig dat ik nu als merkambassadeur mag optreden. Ook wat betreft iets doen voor de gemeenschap zitten we op één lijn. Toen ik 'A Walk on Water' als goed doel voorstelde, waren ze gelijk enthousiast over deze organisatie die kinderen met een beperking helpt met surftherapie. De manier waarop ze mij en A Walk on Water sindsdien ondersteunen is in één woord top.”

In vier video's presenteren de vier surfers de goede doelen waarvoor ze zich inzetten: Nikki van Dijk met Girl Guides Australia, Filipe Toledo met A Walk on Water, Jordy Smith met Surfers Not Street Children en Malia Manuel met Hawaii Community Foundation. Ze laten zien hoe ze het verschil maken binnen hun eigen gemeenschap. Daarnaast roepen ze via social media hun fans op om zelf ook een #MakeaWave-initiatief te starten in hun eigen omgeving. De vier video's zijn hier te bekijken.

In aanvulling hierop delen de vier surfers - en naar ze hopen straks ook Olympische sporters - hun avonturen in het water en op de weg via posts op Facebook en Instagram.

De samenwerking tussen Jeep® en de WSL gaat terug tot mei 2015, toen Jeep® de eerste exclusieve auto-partner van de WSL werd. Het partnerschap werd daarna voortgezet middels een meerjarige overeenkomst die doorloopt tot in 2020, het jaar dat de surfsport in Tokio zijn debuut maakt op de Olympische Spelen. Als onderdeel van deze overeenkomst stelt Jeep® een aantal auto's beschikbaar die gedurende het jaar bij verschillende WSL-evenementen als ultieme surfauto worden gepresenteerd, zowel bij het publiek op het strand als bij televisiekijkers over de hele wereld die de wedstrijden volgen. Daarnaast krijgt Jeep® de mogelijkheid via de unieke, op een wereldwijd publiek gerichte digitale en lineaire mediakanalen van de WSL zijn modelaanbod onder de aandacht te brengen.

Via Jeep.com/wsl op pc en www.jeep.com/en/mobile/wsl voor smartphone en tablet kunnen fans en andere geïnteresseerden de stand in het Jeep® Leaderboard-klassement bekijken en de strijd om het felbegeerde gele Jeep® Leader-shirt volgen. Op deze sites is ook andere surfgerelateerde content beschikbaar, waaronder een interactief wedstrijdschema en een galerij met spectaculaire video's en actiefoto's.

De wedstrijden worden live uitgezonden via WorldSurfLeague.com, de WSL-app en op Facebook.com/WSL. Ze zijn ook te volgen via lokale televisiezenders die de uitzendrechten van de WSL hebben verworven.

Kijk voor meer informatie over de samenwerking tussen Jeep® en de WSL op WorldSurfLeague.com of Jeep.com.

Over de Jeep®-merkambassadeurs
Met zeven overwinningen sinds 2015 houdt Filipe Toledo als een wervelwind huis in de WSL Championship Tour. In 2018 is hij op een derde plaats in het eindklassement geëindigd, een plek die hij dit jaar van plan is in te ruilen voor de hoogste trede van het erepodium.
De Zuid-Afrikaanse krachtpatser Jordy Smith is voor het derde jaar merkambassadeur van Jeep®. Als oude rot kan hij bogen op een geweldige staat van dienst: hij eindige twee keer op de tweede plaats in de strijd om de wereldtitel en was aanvoerder van het World Team dat in 2018 de Founders’ Cup of Surfing won op de WSL Surf Ranch in Californië.
Malia Manuel, eveneens voor de derde keer Jeep®-merkambassadeur, werd in 2008 als 14-jarige de jongste nationaal kampioen van Amerika ooit. De Hawaïaanse staat bekend om haar sierlijke stijl en is altijd op zoek naar plezier en avontuur, zowel in als buiten het water.
De Australische Nikki van Dijk is dit jaar voor het eerst merkambassadeur van Jeep®. In 2017 pakte ze haar eerste Championship Tour-zege in de Cascais Women's Pro in Portugal.

Lijnden, 24 april 2019

JEEP® NIEUWSBRIEF

Blijf op de hoogte van het Jeep® nieuws

BOEK EEN PROEFRIT

Bezoek uw dichtstbijzijnde dealer

JEEP® PARTNESHIPS

Jeep® is de trotse sponsor en partner van meerdere teams en organisaties

// START TREASURE DATA SCRIPT // END TREASURE DATA SCRIPT