Kracht en controle. In de stad en in het terrein. Niets dat u nog van het avontuur kan weerhouden. De nieuwe Jeep® Renegade biedt de beste offroad-prestaties van zijn klasse en kan met ongeëvenaarde precisie door het terrein worden gestuurd. Als eerste in zijn segment is hij leverbaar met een 9-traps automatische transmissie en met innovatieve Jeep 4x4-systemen als Active Drive, Active Drive Low en Selec-Terrain®-tractieregeling. Hij heeft kortom alles in huis voor Trail Rated®-rijavontuur.
PRIMEUR: 9-TRAPS AUTOMATISCHE TRANSMISSIE De nieuwe Jeep® Renegade is de eerste compacte SUV die verkrijgbaar is met een 9-traps automatische transmissie. Deze innovatieve automaat combineert een vlotte respons en felle acceleratie met optimaal rijcomfort op de snelweg. Dat is te danken aan de slimme regelsoftware die rekening houdt met onder andere de buitentemperatuur, de rijsnelheid en de activering van het ESC-systeem en gebruikmaakt van meer dan twintig schakelprogramma's voor specifieke rijomstandigheden. De AutoStick-functie maakt het ook mogelijk om handmatig te schakelen.
SUV Renegade
JEEP® DRY DUAL CLUTCH TRANSMISSION (DDCT)
Jeep® DDCT is een innovatieve semi-automatische 6-versnellingsbak met dubbele koppeling. DDCT is leverbaar op de Renegade met de 1.4 MultiAir Motor, en heeft als groot voordeel dat tijdens het schakelen de aandrijving niet wordt onderbroken, zodat er geen vermogensverlies optreedt. De DDCT-transmissie bestaat in feite uit twee geïntegreerde versnellingsbakken, elk met een eigen koppeling. Het totaal aantal overbrengingen is over beide groepen verdeeld. Met DDCT kan de volgende versnelling al worden geselecteerd terwijl de huidige nog is ingeschakeld. Het schakelen zelf vindt plaats door eenvoudig van koppeling te wisselen, zodat er continu aandrijfkoppel en tractie beschikbaar is.

Jeep® DDCT werkt nauw samen met de elektronische systemen van de auto. Voor de best mogelijke wegligging, al naar gelang de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder, communiceert de Jeep® DDCT-regeleenheid voortdurend met de elektronische eenheden van:

  • het remsysteem
  • de stuurinrichting
  • het motormanagement
  • de stabiliteitsregeling

Jeep® DDCT is altijd verbonden met het Start & Stop-systeem. De geavanceerde techniek van deze transmissie maakt een verdere verlaging van het brandstofverbruik en de CO2-emissies mogelijk. Behalve volautomatisch kan de transmissie ook sequentieel worden bediend, wanneer de bestuurder de voorkeur geeft aan een sportieve rijstijl boven rijcomfort. In dat geval vindt het schakelen plaats door korte voor- en achterwaartse bewegingen van de versnellingspook.
INNOVATIEVE 4X4-TECHNOLOGIE: Jeep® ACTIVE DRIVE Voor optimale 4x4-eigenschappen onder alle rijomstandigheden biedt de nieuwe Jeep® Renegade een keuze uit twee innovatieve Jeep®-systemen: Jeep® Active Drive en Jeep® Active Drive Low.
4x4 Renegade Active drive
Jeep® Active Drive Jeep® Active Drive regelt het soepel in- en uitschakelen van de vierwielaandrijving bij elke rijsnelheid. Het systeem werkt volledig automatisch en grijpt in situaties van dreigend over- of onderstuur in om de koersstabiliteit te handhaven.
Jeep® Active Drive Low Jeep® Active Drive Low is gebaseerd op het Jeep® Active Drive-systeem en biedt in aanvulling daarop een lage gearing met een kruipreductie van 20:1 voor onovertroffen 4x4-prestaties. De Selec-Terrain®-tractieregeling van het systeem is uitgebreid met Hill Descent Control en biedt bij de Trailhawk de extra keuzestand Rock om ook de ruigste bergpaden te kunnen bedwingen.
ALTIJD OPTIMALE GRIP: SELEC-TERRAIN® Zowel Active Drive als Active Drive Low worden gecombineerd met Jeeps Selec-Terrain®-tractieregeling. Om verzekerd te zijn van optimale grip onder alle rijomstandigheden, biedt dit systeem keuze uit vier rijprogramma’s voor weg- of terreingebruik: Auto, Snow, Sand en Mud. De Trailhawk-versie, die standaard is uitgerust met Active Drive Low, biedt daarnaast nog de rijmodus Rock.
MAXIMALE CONTROLE BIJ AFDALINGEN: HILL DESCENT CONTROL Hill Descent Control (HDC) maakt het mogelijk op een veilige en gecontroleerde wijze steile hellingen met een losse of gladde ondergrond af te dalen, zonder dat het rempedaal hoeft te worden bediend. Deze door de bestuurder inschakelbare afdaalassistent maakt gebruik van het ABS-systeem om de snelheid van de afzonderlijke wielen te regelen en zo een ideale afdaalsnelheid te garanderen.
RENEGADE TRAILHAWK: OFFROAD-DNA De Renegade Trailhawk is ontworpen om zich staande te houden in de meest uitdagende terreinomstandigheden. Zijn superieure kwalificaties op het gebied van tractie, bodemvrijheid, wendbaarheid, veerwegen en doorwaaddiepte staan garant voor optimale offroad-prestaties. De Renegade Trailhawk combineert een 9-traps automatische transmissie met een 170 pk (125 kW) sterke 2.0 MultiJet II-dieselmotor en biedt de beste 4x4-prestaties in zijn klasse dankzij:
Jeep® Active Drive Low 4x4-systeem met hoge en lage gearing en een kruipreductie van 20:1
Selec-Terrain®-tractieregeling met Rock-modus
Grotere rijhoogte (220 i.p.v. 200 mm)
Bodembeschermplaten voor voorwielophanging, tussenbak, brandstoftank en transmissie
Speciale bumperpanelen die vrijloophoeken van respectievelijk 30° voor en 34° achter en een overloophoek van 24° mogelijk maken
Exclusieve 17-inch lichtmetalen offroad-velgen met M+S-banden in maat 215/65R17
Max. veeruitslag van 205 mm
Hill Descent Control
Doorwaaddiepte van 480 mm
Max. toegestaan gewicht van 2.080 kg - Max. trekgewicht van 1.500 kg
De Trail Rated® badge op de Jeep® 4x4's vertegenwoordigd een reeks uitdagende
testen dat de off-road capaciteiten op de meest zwaarste trails ter wereld heeft bewezen.
trailrated
TALES OF TRAILHAWK