DUBBELE KRACHT

Voor de aandrijving beschikt de nieuwe Jeep® Grand Cherokee 4xe Plug-in Hybrid over twee motoren: een 2.0-liter turbobenzinemotor met een vermogen van 272 pk/203 kW en een 400V-elektromotor met een vermogen van 145 pk/108 kW. Bij gecombineerd gebruik zijn deze krachtbronnen goed voor een systeemvermogen van 380 pk/283 kW.

NEW STRENGHT
MOTORE
Verbrandingsmotor
2.0-liter turbobenzinemotor i.c.m. 8-traps automaat
De in de motorruimte ondergebrachte turbobenzinemotor levert een maximumvermogen van 272 pk/203 kW en een maximumkoppel van 400 Nm.
Elektromotor
400V-elektromotor
De elektromotor, die direct op de transmissie is gemonteerd, levert bij zelfstandig gebruik een vermogen van 145 pk/108 kW en een direct beschikbaar koppel van 245 Nm.
non cancellare
non cancellare
*Jeep® Grand Cherokee 4xe Plug-in Hybrid: CO2-emissie (gewogen, gecombineerd) (g/km): 68–60; brandstofverbruik (gewogen, gecombineerd) (l/100 km): 2,9–2,6; energieverbruik (ECAC gewogen, gecombineerd) (kWh/100 km): 30,3–32,7.​

Dit betreft typegoedkeuringswaarden die zijn bepaald op basis van de gecombineerde rijcyclus van de WLTP-testprocedure. Deze waarden dienen slechts ter vergelijking en kunnen afwijken van het verbruik onder reële rijomstandigheden. Laatste update 17-05-2022.

OPLADEN WAAR U WILT

Opladen van het 17,3kWh-accupakket kan praktisch overal: thuis, aan een laadpaal op straat of bij een laadstation langs de weg.

ALWAYS CHARGED
HYBRID MODE

RIJMODUS-SCHAKELAARS

Met de rijmodus-schakelaars in het dashboard kunt u eenvoudig de aandrijfmodus voor het hybridesysteem selecteren. U hebt daarvoor de keuze uit drie verschillende rijmodussen: Hybrid voor gecombineerd gebruik van beide motoren, e-Save voor het bijladen van het accupakket tijdens het rijden met behulp van de verbrandingsmotor, en Electric, voor stille en volledig emissievrije elektrische aandrijving.

QUADRA-LIFT

NIEUWE QUADRA-LIFT-LUCHTVERING

Het exclusieve Quadra-Lift-luchtveringssysteem maakt gebruik van elektronisch geregelde semi-actieve schokdempers om eenvoudig de rijhoogte aan de rij- en terreinomstandigheden aan te passen. U hebt daarbij de keuze uit vijf verschillende standen: Park, voor gemakkelijk in- en uitstappen, Aero voor minimalisering van de luchtweerstand – en dus het brandstofverbruik – bij hoge rijsnelheden, Normal voor normale rijomstandigheden, Offroad 1 voor het bedwingen van obstakels in ruig terrein en Offroad 2 voor het bereiken van een maximale waaddiepte van 61 centimeter.

SWAY BAR DISCONNECT

ELEKTRONISCH ONTKOPPELBARE STABILISATORSTANG

Als enige in zijn klasse is de Grand Cherokee Trailhawk uitgerust met een elektronisch ontkoppelbare stabilisatorstang op de vooras. Door het loskoppelen van deze stang kunnen beide voorwielen ook bij grote onderlinge hoogteverschillen contact met de grond houden, wat het bedwingen van obstakels als rotsblokken en boomstammen vergemakkelijkt.

4WD-SCHAKELAAR

Met de 4WD LOW-schakelaar in de middenconsole kunt u de lage gearing inschakelen voor extra tractie bij lage snelheden. In combinatie met de Hill Descent Control maakt dit in ruig terrein ook het veilig afdalen van steile hellingen met een constante lage snelheid mogelijk.

RELIABILITY
Jeep® Grand Cherokee 4xe Plug-in Hybrid: CO2-emissie (gewogen, gecombineerd) (g/km): 68–60; brandstofverbruik (gewogen, gecombineerd) (l/100 km): 2,9–2,6; energieverbruik (ECAC gewogen, gecombineerd) (kWh/100 km): 30,3–32,7.​

Dit betreft typegoedkeuringswaarden die zijn bepaald op basis van de gecombineerde rijcyclus van de WLTP-testprocedure. Deze waarden dienen slechts ter vergelijking en kunnen afwijken van het verbruik onder reële rijomstandigheden. Laatste update 17-05-2022.