De nieuwe Jeep® Compass beschikt over veiligheidstechnologie van de nieuwste generatie om de veiligheid van uzelf, uw passagiers en andere weggebruikers te waarborgen.
Adaptive cruise control zorgt ervoor dat bij het handhaven van de ingestelde kruissnelheid ook altijd een veilige afstand tot voorliggers wordt aangehouden.
Dit systeem waarschuwt u wanneer u onbedoeld van rijstrook lijkt te wisselen. Wanneer u niet zelf niet ingrijpt, voert het systeem zelfstandig een stuurcorrectie uit om de auto weer in een veilige baan te brengen.
De nieuwe Highway Assist-snelwegassistent van de Compass combineert de functies van de adaptieve cruise control en Lane Keep Assist om level 2 autonoom rijden op de snelweg mogelijk te maken. Het systeem regelt de snelheid op basis van de actuele snelheidslimieten en zorgt daarbij voor het aanhouden van een veilige afstand tot andere voertuigen. Camera's monitoren de rijbaanmarkeringen om de auto veilig in het midden van de rijbaan te houden.
De rijassistentiesystemen van de nieuwe Jeep® Compass verhogen niet alleen de veiligheid voor uzelf en uw passagiers, maar ook voor andere weggebruikers.
Traffic Sign Recognition (verkeersbordherkenning) geeft belangrijke verkeersborden langs en boven de weg als pictogram in het instrumentenpaneel weer.
Traffic Sign Information (verkeersbordinformatie) bewaakt met behulp van informatie uit het TomTom™-navigatiesysteem constant de geldende maximumsnelheid en past bij overschrijding daarvan de rijsnelheid automatisch aan.
Intelligent Speed Assistance (intelligente snelheidsbegrenzing) maakt het bij overschrijding van de maximumsnelheid mogelijk de rijsnelheid automatisch tot de geldende limiet aan te passen.
Brandstofverbruik Jeep® Compass benzine- en dieselmodellen (l/100 km): 7,0 – 5,2; CO2-emissie (g/km): 159 – 135. Dit betreft typegoedkeuringswaarden daterend van 20 september 2021 die zijn bepaald op basis van de gecombineerde rijcyclus volgens de WLTP-testprocedure. Deze waarden dienen slechts ter vergelijking en kunnen afwijken van het verbruik onder reële rijomstandigheden.
Driver Drowsiness Detection (alertheidsassistentie) herkent tekenen van concentratieverlies bij de bestuurder. Wanneer de waarden van de parameters die het systeem hiervoor vergelijkt met de waarden van 7 minuten eerder onder een bepaald minimumniveau komen, verschijnt er in het instrumentenpaneel een waarschuwingspictogram en klinkt er een akoestisch waarschuwingssignaal om de bestuurder aan te sporen een pauze te nemen.
Autonomous Emergency Braking (noodstopassistentie) waarschuwt met een akoestisch signaal en een melding in het dashboard wanneer een aanrijding met een voetganger, fietser of andere weggebruiker dreigt.
Wanneer de bestuurder zelf niet tijdig ingrijpt, bedient het systeem automatisch de remmen om een ongeluk te voorkomen of de gevolgen daarvan te beperken.
Het nieuwe parkeerhulpsysteem maakt gebruik van een 360°-camera die een virtueel beeld van bovenaf genereert om u een optimaal overzicht over de situatie te geven.
Beschikbaarheid afhankelijk van het uitrustingsniveau.