DE NIEUWE RENEGADE
BORN TO BE WILD
Vanaf
Zijn uitzonderlijke terreincapaciteiten deelt de Jeep® Wrangler met zijn legendarische voorgangers die het merk Jeep® groot hebben gemaakt.
BEKIJK HOE DE WRANGLER ZIJN TRAIL RATED®-BADGE HEEFT VERDIENDMet zijn nieuwe motoren presteert de Jeep® Wrangler beter dan ooit. Modder, rotsen of sneeuw: hij laat zich nergens door tegenhouden.
Max. vermogen 200 pk/147 kW, max. koppel 450 Nm bij 2000 t/min Deze 2,2-liter turbodieselmotor met vier kleppen per cilinder maakt gebruik van de tweede generatie MultiJet directe commonrail-inspuiting met een inspuitdruk van 2000 bar. Mede dankzij de toepassing van een Start&Stop-systeem koppelt hij een hoog prestatieniveau aan een bijzonder efficiënt brandstofverbruik, zowel op de weg als in het terrein. Wordt gecombineerd met een 8-traps automatische transmissie.
Max. vermogen 272 pk/201 kW, max. koppel 400 Nm bij 4100 t/min Deze nieuwe 2,0-liter turbobenzinemotor onderscheidt zich dankzij zijn Start&Stop-systeem en andere brandstofbesparende technologieën door een uiterst efficiënt karakter. Wordt gecombineerd met een 8-traps automatische transmissie.
Het Rock-Trac® 4x4-systeem van van de Wrangler Rubicon heeft een legendarische status verworven in offroad-kringen. En niet ten onrechte: de beresterke NV241 OR-tussenbak met 4:1-kruipreductie in de lage gearing kan een zeer hoog aandrijfkoppel aan de wielen leveren, wat in combinatie met de Tru-Lok® elektronisch gestuurde sperdifferentiëlen in de voor- en achteras en de elektronisch ontkoppelbare voorste stabilisatorstang garant staat voor spectaculaire offroad-prestaties.
Het Command-Trac® 4x4-systeem met NV241 GII-tussenbak van de Wrangler Sport en Sahara biedt uitkomst wanneer uitdagende terreinomstandigheden of gladheid vierwielaandrijving vereisen. Met zijn 2,72:1-kruipreductie om rotsblokken te overwinnen en neutrale stand om de auto te kunnen slepen is dit beproefde, tijdens het rijden inschakelbare systeem gemaakt om de moeilijkste uitdagingen het hoofd te kunnen bieden.
Als onbetwiste offroad-kampioen is de Wrangler Rubicon uitgerust met een Dana® 44 voor- en achteras van de nieuwste generatie. Dankzij dikkere askokers en sterker smeedwerk onderscheiden deze heavy-duty-assen zich door een superieure sterkte, stijfheid en duurzaamheid.
Het Rock-Trac® 4x4-systeem van de Wrangler Rubicon wordt gecombineerd met Tru-Lok®-sperdifferentiëlen op de voor- en achteras. Met een schakelaar op het dashboard kunnen beide differentiëlen afzonderlijk elektronisch worden geblokkeerd om ook in meest extreme offroad-situaties van voldoende grip te zijn verzekerd.
De vooras van de Wrangler Rubicon is standaard uitgerust met een elektronisch ontkoppelbare stabilisatorstang: wanneer de vierwielaandrijving en lage gearing zijn ingeschakeld, kan bij een rijsnelheid lager dan 30 km/h de stabilisatorstang automatisch worden losgekoppeld om de voorwielen te laten zakken en de veeruitslag met 25% te vergroten.
Met de nieuwe Jeep® Wrangler staat niets het avontuur in de weg: dankzij een bodemvrijheid van 25,2 cm, oploophoek van 36,0 graden, overloophoek van 20,8 graden en afloophoek van 31,4 graden brengt hij u op plaatsen die anderen alleen van foto's kennen.