OP WEG NAAR EEN NIEUWE TOEKOMST

Het nieuwe hybride 4x4-systeem van de Jeep® Renegade 4xe Plug-in Hybrid biedt niet alleen meer veiligheid en betere rijeigenschappen, maar draagt ook bij aan een duurzamere wereld.

SCHAKELCOMFORT

De benzinemotor is gekoppeld aan een zestraps automatische transmissie die zich onderscheidt door nagenoeg schok- en geluidloze schakelovergangen. In combinatie met de volautomatische en traploze verdeling van het elektrische aandrijfkoppel op de achteras en het koppel van de verbrandingsmotor op de voorwielen, zorgt dit voor een uitzonderlijk comfortabel rijgedrag, zowel in de stad als op de snelweg.

KEUZE UIT DRIE AANDRIJFMODI

Het hybridesysteem biedt u de keuze uit drie verschillende aandrijfmodi: Hybrid waarbij beide motoren worden gebruikt, Electric, waarbij alleen de elektromotor wordt gebruikt en de auto dus emissievrij rijdt, en e-Save, waarbij de auto alleen op de benzinemotor rijdt om de accu's maximaal opgeladen te houden. Voor maximale sportieve prestaties kunt u de Sport-modus van de Selec-Terrain®-regeling inschakelen.

VEREENDE KRACHTEN

De twee krachtbronnen van de Renegade 4xe Plug-in Hybrid leveren samen een indrukwekkend vermogen: 240 pk/176 kW voor de sterkste variant met 180pk-benzinemotor. Wanneer al die kracht wordt aangesproken, resulteert dat in een sprint van 0 tot 100 km/h in slechts 7,1 seconde.

190 pk/141 kW
240 pk/176 kW
Verbrandingsmotor
1.3 turbo-benzinemotor
130 PK
1.3 GSE turbo-benzinemotor is behalve in de variant van 180 pk ook verkrijgbaar in een versie van 130 pk/110 kW. In combinatie met de elektromotor van 60 pk/44 kW levert dat een systeemvermogen op van 190 pk/154 kW.
Elektromotor
Jeep®-elektromotor
60 PK
Met een CO2-emissie van 0 en een nagenoeg stille werking, is de elektromotor niet alleen vriendelijk voor het milieu en het leefklimaat in de stad, maar ook voor uw portemonnee: door volledig elektrisch te rijden bespaart u flink op de brandstofkosten.
Verbrandingsmotor
1.3 turbo-benzinemotor
180 PK
1.3 GSE turbo-benzinemotor is behalve in de variant van 180 pk ook verkrijgbaar in een versie van 130 pk/110 kW. In combinatie met de elektromotor van 60 pk/44 kW levert dat een systeemvermogen op van 190 pk/154 kW.
Elektromotor
Jeep®-elektromotor
60 PK
Met een CO2-emissie van 0 en een nagenoeg stille werking, is de elektromotor niet alleen vriendelijk voor het milieu en het leefklimaat in de stad, maar ook voor uw portemonnee: door volledig elektrisch te rijden bespaart u flink op de brandstofkosten.
190 PK
240 PK
Technische specificaties
Aantal cilinders,plaatsing
1
0
Max. vermogen in kW (pk) bij tpm
2
9
Max. koppel in Nm bij tpm
3
8
Prestaties
Acceleratie 0-100 km/h (sec.)
4
7
Topsnelheid (km/h)
5
6
Brandstofverbruik - Emissies
Stadsverkeer (l/100km)
6
5
Buitenweg (l/100km)
7
4
Gecombineerd
8
3
CO2-emissie (g/km)
9
2
Milieuklasse
0
1

KEUZEVRIJHEID

Het hybridesysteem biedt u de keuze uit volledig elektrisch rijden of deels elektrisch rijden. Maar u kunt er ook voor kiezen de accu's tijdens het rijden bij te laden om later de volledige elektrische actieradius te kunnen benutten voor het laatste deel van de rit door de stad. Of door de natuur, om daar de rust niet te verstoren.

Brandstofverbruik Jeep® Renegade 4xe-range (l/100 km): 1,8 – 2,1; CO2-emissie (g/km): 42 - 48. Deze officiële homologatiewaarden zijn verkregen op basis van de WLTP-testmethode en dienen uitsluitend voor vergelijkingsdoeleinden. De laatste update van de meetgegevens dateert van 27 maart 2021.

FAQ

4xe-technologie

Welke soorten elektrische- en hybride-aandrijvingen zijn er?

• ICE Internal Combustion Engine (inwendige verbrandingsmotor): de traditionele op thermische energie gebaseerde motor waarin de verbranding van fossiele brandstof (benzine, diesel, LPG, etc.) wordt geactiveerd door menging met een oxidatiemiddel (gewoonlijk zuurstof). Dit gebeurt in een verbrandingskamer die een integraal onderdeel is van het bewegingsmechanisme van de motor.
• MHEV Mild Hybrid Electric Vehicle (mild hybridevoertuig) is een voertuig waarin een inwendige verbrandingsmotor wordt toegepast in combinatie met een elektromotor. De accu wordt opgeladen door de verbrandingsmotor en door regeneratief remmen. Het is niet mogelijk om volledig elektrisch te rijden.
• HEV Hybrid Electric Vehicle (hybridevoertuig) is een voertuig waarin een inwendige verbrandingsmotor wordt toegepast in combinatie met een elektromotor. De accu wordt opgeladen door de verbrandingsmotor en door regeneratief remmen. De elektromotor en accu zijn groter dan bij een MHEV, waardoor het voertuig in staat is om korte ritten volledig elektrisch te rijden.
• PHEV Plug-in Hybrid Electric Vehicle (plug-in hybridevoertuig): een voertuig waarin een inwendige verbrandingsmotor wordt toegepast in combinatie met een elektromotor. De accu wordt opgeladen via een laadkabel vanuit een externe bron en door regeneratief remmen. Als de accu bijna leeg is, grijpt de verbrandingsmotor automatisch in om het systeem tijdens het rijden op te laden. De accu en elektromotor hebben voldoende capaciteit om langere afstanden volledig elektrisch te rijden.
• BEV Battery Electric Vehicle (elektrisch accuvoertuig): een voertuig waarbij de aandrijving uitsluitend wordt verzorgd door een elektromotor. Het rijden gebeurt volledig elektrisch en de accu wordt opgeladen vanuit een externe bron en door regeneratief remmen.
• REEV Range Extended Electric Vehicle (elektrisch accuvoertuig met range extender): een voertuig dat in aanvulling op de elektromotor is uitgerust met een kleine benzinemotor die als generator werkt om de accu op te laden en zo het bereik vergroot als de accu leeg raakt.

Waarom heeft Jeep® gekozen voor het plug-in hybridesysteem?

Een plug-in hybride combineert de sterke punten van een inwendige verbrandingsmotor met die van een elektromotor. Daarnaast garandeert een plug-in hybride een optimale balans tussen elektrische actieradius, oplaadtijd, brandstofverbruik, rijeigenschappen en prestaties.

Wat zijn de belangrijkste voordelen van een plug-in hybridevoertuig?

Plug-in hybride-auto’s hebben veel voordelen gemeen met elektrische voertuigen, zoals lage bedrijfskosten, weinig rijgeluiden en emissievrij rijden (in de elektrische modus). Daarnaast bieden ze de flexibiliteit van een conventionele verbrandingsmotor op langere ritten, zonder noodzaak om de accu vanuit een externe bron op te laden. Door de combinatie van de verbrandingsmotor en de elektromotor kan het voertuig bovendien een hoger koppel en betere prestaties leveren dan bij toepassing van conventionele motoren met een grotere cilinderinhoud.
'Jeep® 4xe' vormt een geavanceerde oplossing die de veiligheid, de prestaties en het rijplezier verhoogt door een aanzienlijke verlaging van de bedrijfskosten en de emissies, in combinatie met een groot elektrisch rijbereik.

Wat voor soort elektrisch voertuig is de Jeep® range 4xe?

Jeep® 4xe-voertuigen zijn Plug-in Hybride Elektrisch 4x4, uitgerust met een benzinemotor, die de voorwielen aandrijft en een elektromotor die de achterwielen aandrijft, wat de off-road-capaciteiten verbetert. Beide motoren werken samen en worden automatisch aangestuurd door het voertuig. De elektromotor wordt gevoed door een 11,4 kWh-accu. Deze kan tijdens het rijden door regeneratief remmen worden opgeladen en extern via het elektriciteitsnet. Met volledig geladen accu kan de auto zo’n 50 km volledig elektrisch rijden. Als de accu bijna leeg is, grijpt de benzinemotor automatisch in door het systeem tijdens het rijden op te laden. Dit garandeert een constante beschikbaarheid van de 4xe-aandrijving.

Welke specifieke technologie wordt in de Jeep® Renegade, Compass en Wrangler 4xe-modellen toegepast die de conventionele Jeep®-modellen niet hebben?

De nieuwe Jeep® 4xe-modellen laten de bestuurder kiezen uit verschillende rijprogramma’s: Electric, Hybrid en e-Save. Deze laatste modus spaart het laadniveau van de accu om voldoende stroom over te houden om later volledig elektrisch te kunnen rijden. Daarnaast komen er nieuwe e-functies beschikbaar, zoals eco-coaching en 'pre-conditioning', waarbij - via een mobiele telefoon of met de timer in het speciale infotainmentscherm - het interieur voor vertrek kan worden voorverwarmd of voorgekoeld terwijl de auto nog op de oplader is aangesloten. Verder onderscheiden de 4xe-modellen zich met specifieke details als een aangepast infodisplay, speciale infotainmentschermen op het 8,4-inch touchscreen en de nieuwe Selec-Terrain®-modus 'Sport', die dankzij een snellere respons van het gaspedaal en directere besturing een sportieve rijstijl mogelijk maakt.

Wat bieden de Jeep® 4xe-modellen op het gebied van connectiviteit?

De nieuwe Jeep® 4xe-modellen zijn uitgerust met de nieuwste connectiviteitssystemen. Ze worden bijvoorbeeld standaard geleverd met Uconnect Services*, een reeks innovatieve diensten op het gebied van veiligheid, beveiliging en comfort. Via de speciale My Uconnect smartphone-app kunt u altijd en overal de status van uw auto controleren.

LADEN

Hoe lang duurt het om de accu volledig op te laden?

De oplaadtijd (80% van het accupakket) varieert van ongeveer 2 uur bij gebruik ….
De oplaadtijd varieert van 1,6 uur bij gebruik van een snellader (highpower thuislader of openbaar laadstation) tot meer dan 3 uur bij gebruik van een thuislaadpunt op de maximum oplaadcapaciteit.

Kan het systeem via snelladen worden opgeladen of heeft het alleen een standaard oplaadmodus?

Het oplaadsysteem maakt snelladen met een laadvermogen tot 7,2 => 7,4 kW mogelijk.

Hoe stel ik Mycharging in?

Met behulp van het infotainmentsysteem van de auto of via de My Uconnect™-app is het mogelijk een oplaadschema in te stellen. Voor thuis opladen kunt u de gewenste oplaadtijd (bijvoorbeeld ‘s nachts) instellen op een speciale pagina in het infotainment.

Wat gebeurt er als de accu onderweg leeg raakt?

Bij het leegraken van de accu wordt automatisch de verbrandingsmotor ingeschakeld zodat u door kunt blijven rijden. Het systeem is zodanig ontworpen dat altijd een minimum laadniveau behouden blijft.

Wat gebeurt er als ik vergeet de accu op te laden?

De inwendige verbrandingsmotor zorgt voor het bijladen van de accu terwijl de auto rijdt. Hierdoor bent u altijd verzekerd van voldoende stroom voor veilige 4x4-prestaties.

Is de buitentemperatuur van invloed op de accu-capaciteit?

De accu’s zijn ontworpen om het hele jaar door goed te functioneren bij gematigde temperaturen. Langdurige blootstelling van de auto aan zeer hoge temperaturen kan de actieradius verkleinen, omdat energie nodig is om de accu te koelen. Ook bij zeer lage buitentemperaturen moet u rekening houden met een geringer rijbereik, omdat energie nodig is om de accu te verwarmen. De accu’s zijn geschikt voor temperaturen tot -40 °C.

Op welke manieren kunnen de Jeep® 4xe-modellen worden opgeladen?

Tijdens het rijden wordt de accu automatisch opgeladen door de benzinemotor en door regeneratief remmen, bij stilstand kan de accu worden opgeladen door aansluiting van de auto op een externe stroombron.

Hoe laadt de Jeep® 4xe de accu’s op tijdens het rijden?

Het bijladen van de accu's tijdens het rijden vindt plaats door:
1- Regeneratief remmen: elektrische auto’s maken voor het opladen gebruik van regeneratief remmen. Daarbij wordt kinetische energie omgezet in elektrische energie en deze wordt gebruikt om de accu op te laden, in plaats van de energie als thermische energie te verspillen zoals bij conventionele auto’s met uitsluitend een inwendige verbrandingsmotor gebeurt.
Elektromotoren verbruiken energie voor aandrijving van de auto. Wanneer geen aandrijving nodig is (bijvoorbeeld tijdens het afremmen), kan de remkracht worden gebruikt om de motorwerking om te keren en elektriciteit op te wekken, waarbij de opgewekte stroom naar de accu wordt teruggevoerd. Dit proces wordt regeneratief remmen genoemd. Dankzij deze bij het afremmen geregenereerde stroom kan de actieradius van een elektrische auto tot meer dan 10% worden vergroot.
2- E-Save-modus: door deze rijmodus te kiezen met de Hybrid Selector in jouw Jeep® 4xe SUV, houdt het 4xe systeem de accu op een bepaald laadniveau of wordt de accu opgeladen tot een ingestelde drempelwaarde.

Hoe gaat het opladen van de Jeep® 4xe range via een extern stopcontact in z'n werk?

Elke Jeep® 4xe SUV is uitgerust met een thuislaadkabel die kan worden aangesloten op de Type 2-aansluiting (Mennekes) van de auto. Dit betekent dat u uw Jeep® 4xe in uw garage of voor uw huis kunt opladen, mits daar een stopcontact aanwezig is. Een lader aan boord van de auto zet de wisselstroom om in de vereiste gelijkstroom voor het opladen. Om sneller te kunnen opladen, kunt u een wandlader voor thuisgebruik laten installeren. Met deze zogeheten Easy Wallbox™ kan de accu aanzienlijk sneller worden opgeladen dan via een conventioneel stopcontact.

Wat heb ik nodig voor het opladen?

•Standaard: een thuislaadkabel. Alle Jeep® 4xe-modellen zijn standaard uitgerust met een thuislaadkabel die op elk gewoon stopcontact kan worden aangesloten.
•Tevens standaard: een snellaadkabel. Met deze zogeheten Type 2-laadkabel (Mennekes) kunt u de accu van uw Jeep® 4xe vanaf een openbaar laadpunt opladen.
•Optioneel, maar reeds inbegrepen in het ‘e-Features’-pakket van de 4xe First Edition-versies: een Easy WallboxTM-thuislader op wisselstroom en een Type 2-laadkabel (Mennekes) voor snelladen aan een openbaar laadpunt.

Moet ik de elektrische installatie in mijn huis laten aanpassen?

Alle Jeep® 4xe-modellen zullen standaard worden geleverd met een laadkabel die rechtstreeks op een gewoon stopcontact kan worden aangesloten. Aanpassingen aan de elektrische installatie zijn in principe niet nodig. Voor sneller en veiliger opladen kunt u echter beter door een gekwalificeerde elektricien het thuislaadpunt op een aparte groep laten aansluiten en/of een speciaal laadstopcontact of Easy WallboxTM laten installeren.

Wat betekent kWh?

kWh staat voor kilowattuur, een maat voor de hoeveelheid energie die in een accu kan worden opgeslagen. Een auto met een krachtiger accu, die meer kWh bevat, heeft een grotere actieradius en/of levert betere prestaties dan een auto met een minder krachtige accu. De werkelijke actieradius is daarnaast afhankelijk van de rijstijl en de weersomstandigheden.

Kunnen elektrische auto’s worden opgeladen als het regent?

Bij normaal gebruik is de veiligheid van het laadproces absoluut gegarandeerd, ook als het regent. Gebruikers lopen geen enkel risico op een elektrische schok.

// START TREASURE DATA SCRIPT // END TREASURE DATA SCRIPT