JEEP® INTRODUCES THE NEW E-HYBRID

Met zijn e-Hybrid-aandrijflijn biedt de nieuwe Jeep® Renegade een geheel nieuwe rijervaring. Dankzij de ondersteuning van zijn nieuwe 1.5-turbobenzinemotor van 130 pk/97 kW en 240 Nm door een P2 48V-elektromotor van 20 pk/15 kW en 55 Nm, rijdt hij niet alleen aanzienlijk schoner en zuiniger, maar biedt hij ook meer rijcomfort en hogere prestaties.*

*De beschikbaarheid van het elektrisch vermogen is in de praktijk afhankelijk van het laadniveau van de batterij en de rijomstandigheden.

DE NIEUWE 1.5 TURBO E-HYBRID DCT7-AANDRIJFLIJN IN CIJFERS

Met een brandstofverbruik van 6,1 tot 5,7 l/100 en een CO2-uitstoot van 139 tot 130 g/km*, biedt de nieuwe e-Hybrid-aandrijflijn een verlaging tot 13% op het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot ten opzichte van oude aandrijflijn met 1.3-turbobenzinemotor bij een gelijkblijvend prestatieniveau (*WLTP-waarden).

*Tot 13% verlaging van het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot ten opzichte van oude aandrijflijn met 1.3-benzinemotor en zestraps automaat (op basis gecombineerde rijcyclus WLTP-testprocedure).

130 pk/96 kW
Max. vermogen benzinemotor:
240 Nm
Max. koppel benzinemotor:
9,7 sec.
0-100 km/h:
191 km/h
Topsnelheid:

STATE-OF-THE-ART HYBRID MOBILITY

Jeep®’s e-Hybrid-aandrijflijn biedt een nieuwe vorm van hybride rijden. In tegenstelling tot andere zogenaamde 'Mild Hybrid'-systemen biedt dit geheel nieuw door Jeep® ontwikkelde systeem de mogelijkheid in de eerste versnelling en achteruit uitsluitend gebruik te maken van de elektromotor.* Dit betekent dat bijvoorbeeld voor wegrijden vanuit stilstand, inparkeren, stapvoets rijden en filerijden de benzinemotor niet hoeft te worden gebruikt en de auto fluisterstil en emissieloos volledig elektrisch kan rijden.

*De beschikbaarheid van het elektrisch vermogen is in de praktijk afhankelijk van het laadniveau van de batterij en de rijomstandigheden.

7-TRAPS DCT-TRANSMISSIE

De e-Hybrid-aandrijflijn maakt gebruik van een gloednieuwe 7-traps automatische transmissie met dubbele koppeling. Ten opzichte van de korte overbrengingsverhoudingen van een 6-traps automaat zorgt de 7-traps voor meer acceleratievermogen, terwijl de lange zevende versnelling het brandstofverbruik bij hoge kruissnelheden op de snelweg minimaliseert.