BETROUWBAAR EN EFFICIËNT DOOR WEER
EN WIND
Jeep Cherokee multijet turbodiesel 2.2 MULTIJET II TURBODIESEL De 2.2 -liter MultiJet-dieselmotor combineert een zeer hoog
prestatieniveau met een relatief bescheiden brandstofverbruik. Met
een vermogen van 200 pk (147 kW) bij 3500 t/min en een koppel
van 440 Nm bij 2500 t/min behoort hij tot de sterkste turbodiesels
op de markt. Deze 200 pk sterke Cherokee is naar keuze leverbaar met
het Jeep® Active Drive I AWD-systeem. De 2.2 -liter MultiJet-dieselmotor
is ook verkrijgbaar in een variant van 185 pk (137 kW) in combinatie
met het Jeep® Active Drive I AWD-systeem. Evenals de 200pk-versie is
deze standaard uitgerust met een Start&Stop-systeem en is hij gekoppeld
aan een 9-traps automatische transmissie. Het brandstofverbruik en de
CO2-emissie van de 2.2-liter turbodiesel over de gecombineerde rijcyclus
bedragen respectievelijk 5,7 liter/100 km en 150 g/km.
2.0 MULTIJET II TURBODIESEL De nieuwe, efficiënte 2.0-liter turbodieselmotor van de Jeep® Cherokee maakt
gebruik van de MultiJet-inspuittechnologie van de tweede generatie.
De vier kleppen per cilinder worden bediend door een dubbele bovenliggende
nokkenas (DOHC) met tandriemaandrijving. Het commonrail-inspuitsysteem werkt
met een druk van 1600 bar, waarbij de elektromagnetische verstuivers meerdere
inspuitingen per arbeidscyclus leveren. De met een variabele turbocompressor
uitgeruste 2.0-liter turbodiesel levert 140 pk (103 kW) bij 3750 t/min en het
maximum koppel van 350 Nm wordt bij 1500 t/min bereikt.
3.2 PENTASTAR® V6-BENZINEMOTOR De nieuwe 3.2 Pentastar V6-motor is afgeleid van de befaamde 3.6-liter
Pentastar V6 en maakt gebruik van dezelfde innovatieve techniek waarmee
zijn grotere voorganger zoveel waardering oogstte vanwege zijn efficiency,
kracht en raffinement. Hij combineert een zeer hoog vermogen van 272 pk
(200 kW) en een bijzonder gecultiveerde, stille en trillingsarme loop met
een brandstofverbruik dat zo'n dertig procent lager ligt dan bij de V6-motor
die hij aflost.
Jeep Cherokee 4x4 systeem TWEE VERSCHILLENDE SYSTEMEN VOOR ALLE
GEBRUIKSOMSTANDIGHEDEN



Jeep® Active Drive I 4x4-systeem
Jeep Active Drive I is uitgerust met een single-speed
tussenbak (PTU) die geheel automatisch werkt en bij
iedere snelheid de vierwielaandrijving soepel en geruisloos
in- en uitschakelt, al naar gelang de behoefte op dat moment.
Zelf hoeft de bestuurder hier niets voor te doen,
wat dit systeem ideaal maakt voor iedereen die een auto zoekt
met een gemakkelijk te gebruiken 4x4-systeem dat zich moeiteloos
aan alle weg-, terrein- en weersomstandigheden aanpast.
Jeep Active Drive I combineert een evenwichtige koppelverdeling
met een effectief werkende tractieregeling via de remmen.
De 4x4-aandrijving komt tot stand via een volledig variabele
natte koppeling in het achterste differentieelhuis.
De koppeling stuurt de juiste hoeveelheid aandrijfkoppel naar
de achterwielen afhankelijk van de rijsituatie en houdt daarbij
rekening met bijvoorbeeld gladheid, agressieve starts en een
sportieve rijstijl. Met behulp van verfijnde algoritmes kan
het systeem een bijdrage leveren aan de rijkarakteristiek.
Dit gebeurt via een interactie met de elektronische
stabiliteitsregeling (ESC) zodra de tractiegrenzen van het
wegoppervlak worden bereikt. Wanneer de 4x4-aandrijving niet
meer nodig is, wordt de achterwielaandrijving automatisch
uitgeschakeld teneinde het brandstofverbruik te verlagen.
TWEE VERSCHILLENDE SYSTEMEN VOOR ALLE
GEBRUIKSOMSTANDIGHEDEN



Jeep® Active Drive Lock 4x4-systeem
"Jeep® Cherokee Trailhawk® and its standard Trail Rated®
De Jeep® Cherokee Trailhawk® met het standaard gemonteerde
Trail Rated® Active Drive Lock 4x4-systeem beschikt over
uitzonderlijke 4x4-kwaliteiten. Jeep Active Drive Lock
omvat een tussenbak met hoge en lage gearing en een
koppelregelsysteem, in combinatie met een differentieelblokkering
op de achteras. Dit systeem zorgt voor extra aandrijfkracht om
met lage snelheid extreme off-road trajecten te overbruggen.
In de 4-Low-modus blokkeert het systeem het voorste en
achterste differentieel om meer kracht bij lage snelheden
en extra trekvermogen te creëren. In de lage gearing wordt
een 2,902:1 reductie in de tussenbak ingeschakeld, wat extra
klimvermogen geeft, en kruipversnellingen die uitstekend
geschikt zijn voor zware off-road omstandigheden.
In de lage gearing kan de achterasblokkering in elke terreinmodus
worden ingeschakeld, maar in bijvoorbeeld de stand Rock gebeurt
dit automatisch om een maximale hoeveelheid aandrijfkracht naar
het wiel met de meeste grip te sturen. Jeep Active Drive Lock is
standaard op alle Trailhawk-modellen
SELEC-TERRAIN® TRACTIEREGELING
Alle 4x4-systemen van de Jeep Cherokee zijn uitgerust met de
vermaarde Jeep Selec-Terrain tractieregeling. Dit systeem kent
vier keuzestanden: Auto, Snow, Sport en Sand/Mud.
Het Trailhawk-model kent bovendien nog de keuzestand Rock om de
ruigste bergpaden te kunnen bedwingen. Met Selec-Terrain kan de
bestuurder, via een druk op de keuzeknop, de on- of off-road
instelling kiezen die het beste bij de rijomstandigheden van dat
moment past om zodoende optimaal gebruik te kunnen maken van de
vierwielaandrijving en van een superieure tractie verzekerd te zijn.
Selec-Terrain verzorgt langs elektronische weg voor de centrale
coördinatie en aansturing van twaalf verschillende voertuigsystemen,
waaronder: het motormanagement, het elektronisch geregelde remsysteem,
de elektronische stabiliteitsregeling (ESC), de regelunit van de
transmissie en Selec-Speed Control (Hill Start Assist en Hill Descent Control).
De Cherokee Trailhawk is even robuust en sterk als hij eruit ziet.
Zijn bodembeschermplaten, met één inch vergrote grondspeling,
grotere vrijloophoeken, all-season banden, lichtmetalen velgen en
rode sleepogen aan de achterkant hebben allemaal een duidelijk
doel. Al deze details maken deze speciale versie van de Cherokee
namelijk ‘Trail Rated®’: klaar voor de meest uitdagende off-road routes.
BLOKKEERBAAR ACHTERDIFFERENTIEEL Met een druk op een knop kan de Trailhawk® langs elektronische weg beide achterwielen vergrendelen voor extra tractie bij lage snelheden. In de lage gearing kan de blokkering in elke terreinmodus worden ingeschakeld, maar in bijvoorbeeld de stand Rock gebeurt dit automatisch om een maximale hoeveelheid aandrijfkracht naar het wiel met de meeste grip te sturen.
BODEMBESCHERMPLATEN
 
De Trailhawk is uitgerust met bodembeschermplaten om bij off-road ritten de vitale componenten onder de auto te beschermen.
SELEC-SPEED®-REGELING
 
Selec-Speed®-regeling vergemakkelijkt het beklimmen of afdalen van steile hellingen. Dit gebeurt via de functies Hill Descent Control en Hill Start Assist, die het mogelijk maken om volledig gecontroleerd een steile helling op of af te rijden. De Selec-Speed®-regeling is alleen verkrijgbaar op de Cherokee Trailhawk.
UITSCHAKELBARE ACHTERASAANDRIJVING
De Jeep® Cherokee heeft als eerste middelgrote SUV uitschakelbare achterwielaandrijving. Door alleen de voorwielen aan te drijven als vierwielaandrijving niet nodig is, wordt een aanzienlijke reductie van het brandstofverbruik bereikt. Het systeem berekent permanent de optimale verdeling van het motorkoppel en schakelt zonder tussenkomst van de bestuurder vrijwel onmerkbaar over van voorwielaandrijving op 4x4-aandrijving en omgekeerd.
WINTERHARD
COLD WEATHER
PACK

Verwarmde stoelen op een koude winterdag zijn een
weldadige luxe. Het Cold Weather Pack voor de Jeep®
Cherokee biedt voorstoelen en een stuurwiel met
ingebouwde verwarming, evenals een ruitenwisserontdooier,
een startafstandsbediening en speciale vloermatten
die bestand zijn tegen alle weersomstandigheden.
Voor Trailhawk-modellen wordt een ook een off-road
accessoireset meegeleverd.



TERUG NAAR BOVEN